کتاب صوتی کلبه عمو تم

 

کتاب صوتی کلبه عمو تم سیمون لگری، شرور اصلی داستان، نماینده حرص و طمع و بی رحمی است، مردی که گناه را به اصلاح ترجیح داد. Legree افراد را در نقش های مختلف در زندگی خود به بردگی می برد. زنی به نام کاسی مجبور می شود با او زندگی کند. وقتی لگری تام را می‌خرد، دختری 15 ساله به نام املین را نیز می‌خرد که قصد دارد او را به عنوان جانشین کسی نگه دارد.

لگری از طریق مجازات و پاداش، کویمبو و سامبو را به همراهان و مجریان خود تبدیل می کند. این دو مرد به دستور لگری مجبور به ضرب و شتم افراد برده دیگر می شوند. این کیمبو و سامبو هستند که تام را تا سر حد مرگ شلاق می زنند. همانطور که تام در حال مرگ بود، ابراز پشیمانی و شرمندگی می کنند. تام قبل از مرگ آنها را می بخشد.

برای دانلود کتاب صوتی کلبه عمو تام به کتابخانه اسپین مراجعه فرمایید.

 و ملودراماتیک رایج در رمان های احساساتی قرن 19 و داستان های خانگی (که داستان زنان نیز نامیده می شود) نوشته شده است. این ژانرها محبوب ترین رمان های زمان استو بودند و «توسط، برای و درباره زنان نوشته شده بودند» همراه با سبکی نوشتاری که همدردی و احساسات خواننده را برانگیخت. کابین عمو تام را نمونه ای «نماینده» از یک رمان احساسی نامیده اند.

قدرت این نوع نوشتار را می توان در واکنش خوانندگان معاصر مشاهده کرد. جورجیانا می، یکی از دوستان استو، نامه ای به نویسنده نوشت و گفت: "دیشب خیلی بعد از ساعت یک بیدار بودم و داشتم کلبه عمو تام را می خواندم و تمام می کردم. من نمی توانستم آن را ترک کنم بیش از آن که می توانستم ترک کنم. کودک در حال مرگ." یکی دیگر از خوانندگان توصیف می‌شود که در تمام ساعات به کتاب وسواس فکر می‌کند و به فکر تغییر نام دخترش اوا بوده است. بدیهی است که مرگ ایوا کوچولو بر بسیاری از مردم در آن زمان تأثیر گذاشت، زیرا در سال 1852، تنها 300 نوزاد دختر در بوستون این نام را به خود اختصاص دادند کتاب صوتی کلبه عمو تم

علی‌رغم این واکنش مثبت خوانندگان، برای دهه‌ها منتقدان ادبی سبک موجود در کابین عمو تام و دیگر رمان‌های احساسی را رد می‌کردند، زیرا این کتاب‌ها توسط زنان نوشته شده بودند و به‌طور برجسته‌ای آنچه را که یکی از منتقدان آن را «احساسات شلخته زنان» می‌خواند، نشان می‌دادند. منتقد ادبی دیگری گفت که اگر رمان در مورد برده داری نبود، "این فقط یک رمان احساسی دیگر بود" و دیگری کتاب را به عنوان "در درجه اول یک اثر هک مشتق شده" توصیف کرد. در تاریخ ادبی ایالات متحده ، جورج اف. چیر، کلبه عمو تام را " یکشنبه-مدرسه " نامید.داستان، مملو از "ملودرام، طنز، و ترحم با مفهوم گسترده". 

در سال 1985 جین تامپکینز با دفاع معروف خود از کتاب در «قدرت احساساتی: کلبه عمو تام و سیاست تاریخ ادبی» دیدگاه متفاوتی را بیان کرد. تامپکینز سبکی را که بسیاری از منتقدان دیگر رد کرده بودند ستایش کرد و نوشت که رمان‌های احساساتی نشان می‌دهند که چگونه احساسات زنان قدرت تغییر جهان را به سمت بهتر شدن دارد. او همچنین گفت که رمان‌های داخلی محبوب قرن نوزدهم، از جمله کلبه عمو تام ، به دلیل «پیچیدگی فکری، جاه‌طلبی، و تدبیر» قابل توجه بودند. و اینکه کتاب صوتی کلبه عمو تم

Comments

Popular posts from this blog

کتاب صوتی عشق ویرانگر

کتاب صوتی خاطرات خانه مردگان